Returpolicy

RETURER

----

Vår returpolicy gäller i 14 dagar. Om 14 dagar har gått sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig en återbetalning eller byte av varan.

För att vara berättigad till retur måste ditt föremål vara oanvänd och i samma skick som du fått det. Den måste också vara i originalförpackningen.

Flera typer av varor är befriade från att returneras. Varor som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte produkter som är intima eller sanitära varor, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Ytterligare artiklar som inte kan returneras:

* Presentkort

* Nedladdningsbara mjukvaruprodukter

* Hälsoprodukter samt personliga hygienartiklar

* Print on demand

När vi skriver ut posters, tavlor, t-shirts och producerar väggdekorationer eller väggtext på kundens begäran i den storlek färg mm som önskas(on demand), accepterar vi inte retur eller ångerrätt av dessa produkter. Om produkten är felaktig eller fel, ansvarar vi för frakt. Om produkten är skadad, defekt eller har levererats felaktigt, var god kontakta oss inom 14 dagar. Vi kommer givetvis att ersätta dig för detta.

 

För att slutföra din retur krävs det ett kvitto eller inköpsbevis.

Skicka inte ditt köp tillbaka till tillverkaren.

 

Det finns vissa situationer där endast delbetalningar beviljas: (om tillämpligt)

* Bok med tydliga tecken på användning

* CD, DVD, VHS band, programvara, videospel, kassettband eller vinylrecord som har öppnats.

* Eventuellt objekt som inte är i sitt ursprungliga skick är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel.

* Alla artiklar som returneras mer än 14 dagar efter leverans

 

Återbetalningar (om tillämpligt)

När din retur är mottagen och inspekterad skickar vi dig ett mail för att meddela dig att vi har fått ditt returnerade objekt. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din vara.

Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas, och summan ifråga kommer automatiskt att överföras till ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom en viss mängd dagar.

 

Sena eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)

Om du inte har fått din återbetalning, kolla först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta tid innan din återbetalning syns på ditt konto.

Nästa steg är att kontakta din bank. Det är ofta en viss behandlingstid innan en återbetalning läggs ut.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning kontakta oss på info@favoritdekor.se.

 

Försäljningsartiklar (om tillämpligt)

Endast varor med originala priser kan återbetalas. Rea varor kan tyvärr inte återbetalas.

 

Utbyten (om tillämpligt)

Vi ersätter endast artiklar om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut det på grund av den orsaken, skicka oss ett mail på info@favoritdekor.se och skicka ditt föremål till: sörgårds vägen 4, Stora vika, 14860, Sverige.

Gåvor

Om varan var märkt som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en presentkredit för värdet av din retur. När det returnerade objektet har tagits emot skickas ett presentkort till dig.

Om varan inte var märkt som en gåva när den köptes, eller gåvogivaren hade beställningen skickad till sig för att ge till dig senare, skickar vi återbetalningen till presentgivaren och han kommer veta om din retur.

Frakt

För att returnera din produkt, ska du skicka din produkt till: sörgårds vägen 4, Stora vika, 14860, Sverige.

Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera ditt föremål. Fraktkostnaderna återbetalas inte. Om du mottar återbetalningen dras avgiften för returfrakt från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan den tid det tar för din utbytta produkt att nå dig, variera.

Om du skickar en vara över ($ 75)  bör du överväga att använda en spårbar leverans sätt eller köpa försändelse försäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att få ditt returnerade vara.